mandag 19. november 2012

Hverdag igjen...

Her går dagene "som vanlig" igjen, og det kjennes godt. Med ny hushjelp går også hverdagen så mye lettere... Utfordringene mine om dagen er å få Mani fra India til å holde huset etter min standard! Dette blir i grunnen ganske så uviktig, når jeg tenker over hva utfordringer i livet egentlig handler om. Som jeg har skrevet om tidligere, er livet og hverdagen så annerledes her i Qatar enn det vi er vane med fra Hvaler. Små "ting" kan bli store, og utfordringer vi hadde hjemme i Norge hadde helt andre "navn" enn her.

Geir snakket for ett par dager siden om at vi kanskje bare skal takke for oss, og reise hjem igjen neste sommer. "Hjem til huset vårt på Hvaler" som han sa... Huset vårt på Hvaler står fint det svarte jeg, og det går heller ingen sted. Det er Geir som jobber og tjener til livets opphold, så han har selvfølgelig mye han skulle ha sagt. Familien Johansen levde et godt liv på Hvaler, men det gjør vi selvfølgelig her også. Det er godt vi ikke skal ta noen avgjørelse på temaet ennå... Jeg må ærlig innrømme, at jeg vil ikke hjem neste sommer. Jeg syntes jeg ser oss for oss der vi sitter på verandaen på Skipstad og mimrer om årene i Qatar. "Var vi i Qatar, eller var vi ikke?", "fy søren de årene gikk fort", "ja, ja da sitter vi her igjen da...". Hm...

Geir er som vanlig opptatt på jobb. Den siste tiden har han vært engasjert i ett prosjekt i Abu Dhabi  (en av de sju Arabiske Emirater), og det kommer til å føre til litt reising. Jeg opplever at han syntes det er spennende og travelt! Jeg tenker også at det må jo være en stor kontrast til det å reise på prosjektmøte fra Fredrikstad til Oslo.

På slutten kan jeg ta med at jeg har vært til tannlegen i dag. Tannlege er ikke noe man "bare går til". Jeg tror mange av oss har ett "ekteskapsforhold" til tannlegen vår, og jeg hører så absolutt til den kategorien. Jeg har gått til samme tannlegekontor siden jeg sluttet hos skoletannlegen! Dog med utskifting av tannlege på kontoret... Så, i alle de årene jeg bodde borte fra Fredrikstad tidligere, gikk jeg til tannlegen da jeg var hjemme i Fredrikstad på ferie. Det hadde jeg nok fortsatt med også, dersom jeg ikke hadde fått tannverk.

Så, i dag var jeg altså og fikk rotfylt en jeksel! Smerte... Omgitt av nye lukter og smaker(!), og ett "tannlegespråk" på engelsk som jeg ikke klarte å henge med på gikk det etter forholdene greit. Jeg tror at jeg fikk rotfylt røttene og lagt en midlertidig fylling... Med beskjed om å komme tilbake om en uke for å fylle kronen permanent, dro jeg hjem med omfattende lammelser i ansiktet! Det ble IKKE spart på bedøvelsen for å si det sånn...





2 kommentarer:

  1. Aj aj.. tenner er ikke godt når de må repareres!

    Flytte hjem.. Hvor lang kontakt har dere og hva er tidsperspektivet?
    Tenker at året som har vært gikk fort??

    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente. Geir har ingen tidsbestemt kontrakt, så i prinsippet kan vi være å lenge vi vil... Vi hadde ett tidsperspektiv på 3-5 år da vi reiste i fjor sommer. Det første året har gått VELDIG fort, og jeg personlig syntes vi "gjorde såpass mye hjemme" før vi reiste at vi godt kan være borte noen år til... Utvandret, leie ut hus osv. Vi får se Bente;-)

      Slett