tirsdag 27. november 2012

Fotballturnering

I går var det fotball hele dagen, og da vi var ferdige hadde det begynt å mørkne! Skolelaget i år bestod av en blanding mellom 5. og 6. klasse. Compass stilte med to lag, og det var noen ivrige og kampklare gutter jeg møtte da jeg kom til arrangementet klokken 10! Her i Qatar eksisterer ikke "ikke lov å toppe laget", så det var stor forskjell på lag A og B.

Jeg tror begge lagene spilte 5 kvalifiseringskamper à 10 minutter. Det skal sies at mange av minuttene gikk med til å hente ball som ble sparket utenfor... "Don't you have one extra ball..." ropte jeg ettervert fra sidelinjen. Hva er det for en kommentar kunne jeg lese i ansiktet til dommeren. Da neste ball ble skutt ut like etterpå fikk han tak i en annen og ropte "this is for you mum" mens an smilte. Ja, ja...

Lag A gikk videre og vant kvartfinalen på straffekonkuranse. Stakkars gutta, de så veldig spente ut men klarte seg bra! Heldigvis gikk det godt, og de var sikret semifinale. Der tapte de dessverre, og det ble også tap i bronsjefinalen! Flere av gutta spiller ikke fotball utenom skolen, så jeg syntes de gjorde en veldig god innsats.

Tage var misfornøyd med både det ene og det andre, men det roet seg fort! Noen hadde dyttet, andre hadde sparket og den tredje hadde... Tøff spillestil her nede, og jeg tror jeg har dekning for å si at arabergutta er værst. Men, jeg så nå poden min tok igjen å!


Full konsentrasjon

Keeperen til Compass gjorde en glimrende innsats

Oppsummering etter siste kamp...

1 kommentar:

  1. Så flott å se hvordan dere har utviklet dere til Doha borgere. Flott at gutta også klarer seg bra. Synd at dere bor så langt vekk men ellers hadde dete jo ikke fått oppleve så mye. Takk for at du fortsatt skriver blogger selv om vi ikke er så flinke til å kommentere. Vi vil ønske dere en fin førjulstid. Tor Gustav

    SvarSlett