onsdag 23. oktober 2013

Vel hjemme!

Ja da kom hverdagen igjen! Ferieminnene sitter fremdeles på netthinnen, men det flotte havet og all den vakre fisken er byttet ut... Byttet ut med støvete veier, ørkenlandskap og crazy bilkjøring! Vi er tilbake i Doha!

Men til tross for alt dette, er det jo fint her! Temperaturen har falt, og vi kan nyte å være ute! Å kunne løpe i parken uten å ha 3 liter vann på ryggen er fantastisk... 


I går var Trym og jeg på IKEA. Der stod hagemøbler og julepynt side om side! Dette syntes jo vi, eller iallfall jeg at var veldig morsomt! Da vi kom i kassen sier jeg muntert til han i kassa " its so funny to find outdoor furniture and Christmas decoration next to each other"! Han svarer ikke like muntert tilbake "oh no Madam, the outdoor furnitures are on its way out"... Eh, "out"? Nytt svar "you dont understand Madam, the furnitures are on its way out from the store"! Jeg svarer da "I still find it funny... In Norway- next to Sweden (!) where we come from they sell outdoor furnitures at IKEA in the spring, not now...". Nytt svar "you dont understand Madam... Outdoor furnitures are on its way out...". Eh... Da sa ikke jeg mer for å si det sånn! 

Fra julepynt og hagemøbler til noe helt annet! Tage går nå i 6 klasse, og det kan enkelte ganger være en utfordring å kunne bistå ham med lekser i engelsk... 
Hjelp! Selv "tenker jeg ikke" lenger på om jeg snakker engelsk eller norsk. Etter 2 år, går det selvfølgelig helt av seg selv. Å skrive derimot kan oppleves vanskelig! Denne uken kom Tage hjem med engelsk lekser som jeg rett og slett var helt fjern fra å kunne hjelpe! Vi "googlet" og leste og "googlet" enda mer før vi begynte å forstå... Oj, oj, oj...




Helt på slutten i dag, må jeg legge ved bildet av min nye sykkel! Føler meg litt "gæren" for å være ærlig... 


Hentet den i går kveld, og gleder meg stort til å prøve den i morgen tidlig ute på The Pearl! 

Jeg har vel ikke skrevet så veldig mye om løping, sykling og svømming. Men, mange av dere vet at Geir og jeg deltok i vårt første triathlon i sommer! Nå begynner sesongen her... Jeg er ikke i like god form som i sommer, men jeg er klar! 

Første aqvathon (svømming og løping) er neste lørdag og første triathlon er helgen etter! 

1 kommentar:

  1. Velkommen tilbake til hverdagen igjen. Tusen takk for at du deler med oss bilder og opplevelser. Gleder meg til du kommer igang med både sykkel/løping og svømming. Synes at det alltid er så hyggelig å lese om store og små hverdagsting. Synes det du opplevde på Ikea er som forventet, kalles for kultursjokk..............Klem fra nord

    SvarSlett