tirsdag 1. oktober 2013

Smykkedesigner

Tusen takk til alle dere som var inne på bloggen i går. Med nesten 150 sideanvisninger, blir jeg selvfølgelig motivert til å blogge igjen!

I dag har jeg startet på "Silver jewlery class" ved Virginia commonwealth university of Qatar! Jeg har rett og slett blitt student... En forelesning i uken, i 8 uker! Hvem hadde trodd jeg skulle studere i Qatar? Og ikke hvilket som helst fag heller... Hehe! Jeg følte jeg var litt tilbake på "metall sløyden" på ungdomsskolen. Jeg har selvfølgelig ikke kommet på dette selv, men blitt invitert med av noen damer fra skolen. Da jeg fikk forespørsel om å bli med, tenkte jeg sporeneks "nei, det er ikke noe for meg". De 7 andre damene er ifølge hun ene desperat etter å ha noe å fylle dagene med... Jeg kjenner meg jo ikke igjen i det utsagnet jeg da akkurat! Nå, etter første dag vet jeg ikke helt om det var gøy, interessant, spennende, tidsfordriv eller... Jeg kan iallfall slå fast at det er noe helt helt annet enn å løpe, svømme eller sykle! Må le litt av meg selv som sier "yes, I'm in" når jeg blir spurt.




Første forelesning bød blandt annet på intens banking med hammer, filing og bruk av gassbrenner! Resultatet i dag egner seg ikke helt i det offentlige lys, men jeg kommer nok helt sikkert til å utvikle meg... Jada! Regner med at det blir noen fine julegaver under treet i år!

Mens jeg studerer, har de fleste andre i huset ferie! Gutta har tatt skolefri resten av uka, og de storkoser seg med Felix og Herman...

1 kommentar:

  1. Jeg synes du er tøff som kaster deg inn i det ukjente, men det vel slik du er Lindis uredd.
    Blir spennende å se hva du får til etter hvert. Du har en utrolig ståpå vilje.
    Klem fra nord

    SvarSlett