onsdag 9. oktober 2013

Sandstorm igjen!

I går kunne jeg lese på nyhetene at nå kommer vinteren! Med vinter kommer det mer behagelige temperaturer, men også sandstormer! Jeg liker ikke sandstormer, og det ligger høyt på listen over "liker ikke  i Qatar"! Andre "liker ikke" er crazy bilkjøring, køkjøring, bli beglodd mm. "Liker" listen et heldigvis lenger... Jeg kunne ha skrevet ett eget innlegg om "liker" listen min...



Vel, nok om liker og ikke liker! Vi har kommet oss tilbake til hverdagen igjen etter fantastiske dager med besøk! Nå er vi jo så heldige at vi selv reiser på ferie søndag... 

Det er eid al- adha neste uke, og muslimene feirer da profeten Ibrahim. Han ofret sin sønn Ismail til Allah, etter å ha blitt beordret å gjøre dette i en drøm! Eid al- adha markerer også slutten på hajj, muslimenes pilegrimsreise. 

Vi feirer med å reise til Maldivene i 6 døgn! Jeg har forstått det slik, at det meste av tiden der, kommer til å bli tilbragt i havet... Spennende! Vi tar med oss skilpaddemat, og håper små og store fisker vil svømme rundt oss... 

For dere som er spesielt interessert, kan jeg fortelle at jeg er fortsatt usikker på student tilværelse min... Sølv waieren min er nå blitt til to sølvringer, men det blir ikke til julegaver under treet! Jeg og ett par andre fikk i går beskjed om å fortsette å øve på å sage og å lodde... Så sånn går no daga'n! 





1 kommentar:

  1. Synes du er flink til å være nybegynner. Koselig å følge med på bloggen din. Her nord kryper snøen lengre og lengre ned i fjellene, venter bare på å våkne til hvit bakke. Øsnke dere en flott ferie og gleder meg til bildene som kommer etterpå.
    Klem fra nord

    SvarSlett