onsdag 4. juli 2012

Latmannsliv...

"Latmannslivet" mitt her i Qatar kommer virkelig frem nå som gutta har ferie!

I dag våknet jeg til lyden av støvsugeren som gikk, og i går av at Niramala banket på soveromsdøren fordi det var noen som hadde ringt på ytterdøren! Vanligvis når gutta har ferie og fri, tar de med seg dyna og puta i sofaen og ser på TV mens jeg sover... Skal vi gi slipp på deg? Dyna og puta i sofaen må kunne beholdes, men jeg trenger vel strengt tatt ikke å sove lenger enn de.

Å få huset vasket daglig, klærne vasket, strøket, brettet og lagt på plass i skapet, ferdig laget deilig middag osv er bare helt fantastisk... En luksus vi bare kan drømme om hjemme i Norge. Litt utfordringer er det så klart, men totalt sett er vi glade og fornøyde!

I dag har vi hatt 50 grader og sandstorm. Riktig nok ikke den værste sandstormen jeg har opplevd, men likevel nok til at huset er nedstøvet... Vi har vært å badet i bassenget i dag også, og da jeg nå i eftermiddag fant ut at det har vært 50 grader forstod jeg hvorfor vinden opplevdes så varm... Forrige uke leste jeg en artikkel som skrev om denne varme vinden. Der stod det at dersom det er varmere enn 37 grader i luften, og det blåser oppleves luften som en varm føner på kroppen. Man blir varmet opp med andre ord... Jeg kan bekrefte at vinden er varm, og den har overhodet ikke har noen nedkjølende effekt.

I morgen tar vi fri fra bassenget, og blir med Anne og gutta på kino for å se Madagaskar 3! Vi gleder oss alle sammen...

1 kommentar:

  1. Det med vind som fra en hårføner hørtes heavy ut. Jeg måtte også le litt når du skriver at du våknet av lyden fra en støvsuger. Da tyder det nok på at du har gode dager, men det er vel sikkert vel fortjent å ha det slik av og til også. Som vi har snakket om før er det flere sider av medaljen, og det er fint å ta med det gode ved sidene også. Vi er for tiden på Kreta, og vi syns det er varmt her også. Vi sees vel snart? Tor Gustav

    SvarSlett