tirsdag 3. juli 2012

By by Marco

"Voff voff"... "dunk dunk" på døra, "Madam?!"... Og så på nytt, igjen og igjen! Da var det bare å stå opp, ferie eller ikke ferie. Sove lenge er bare dumt. "The water man is on the door Madam". Vanligvis trenger vi ikke være tilgjengelig når "waterman is coming", men i dag måtte jeg kjøpe nytt kupong hefte, og det hadde jeg bestilt på forhånd. Heftet med kuponger som jeg kjøpte i september var slutt, og vi har drukket opp 1000 l med vann fra drikkedispenseren. I tillegg kjøper jeg ukentlig litervis med vann på 350 ml og 500 ml flasker! 10 liters

Etter "voff voff" rundene ble alle i huset vekket, og gutta ble tidlig klare for en ny dag. Deilig å stå opp tidlig, når man er 9 år og legger seg like før midnatt!! Godt det er ferie...

Gutta var mest klare for å spille "Minercraft" i dag. Ett spill som de lastet ned og kjøpte for ett par dager siden. Å gå til bassenget, ville bare ødelegge "spille dagen" deres. Spilledag eller ikke, vi gikk til bassenget. Kan jo ikke være inne hele dagen selv om det er 50 grader ute!

Etter bading, spill og film ble Marco hentet av Anna i eftermiddag. Det var trist stemning i gangen, og Tage gråt og jeg gråt... Trøstet Tage med at det er helt greit å være lei seg. "Det viser at du har følelser det Tage...".

Fra "goodbye" til Marco dro vi til "goodbye party" til Max, en gutt Tage har spilt fotball med på EVO. Mamman er fra Spania, og pappan er fra Tyskland, og nå skal de flytte til Nederland! Merchedes og datteren Maria, har Trym og jeg "campet" sammen med hver gang når Tage og Max har hatt trening. Ei fantastisk dame... Ny runde med gråting og "goodby". Uff uff... Dette er desverre en del av livet her nede. Men, heldigvis er det mest positivt. Nå har vi jo også både en familie i Italia å kunne besøke, og vi har Merchedes og Max med familie som vi kan besøke i Nederland!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar