torsdag 14. februar 2013

Ferie...

Vi koser oss med besøk, og vil helst ikke tenke på at det nærmer seg avreise... Felix og Herman er noen herlige gutter, og tanken om at de kan "sendes" ned alene på ferie med Qatar Airways har slått meg...

Den nasjonale sportsdagen på tirsdg ble benyttet til en dag på stranda, og jeg må si vi er litt rare når vi fryser i 25 grader+. Vi trøstet oss med at det var pga den kalde vinter vinden... Vinden ble benyttet til kiting, så litt sport ble det!

Geir og Herman leker med drage...

De siste dagene har vi fått vist frem "nye" Doha, og kontrastene er store når vi beveger oss rundt på The Pearl. De STORE lystbåtene ligger på rekke og rad, og kan ikke sammenlignes med de store vi ser på Hvaler sommerstid... Båter mellom 100-150 fot er ikke uvanlig!

På Katara med Pearl i bakgrunnen

Gullsouqen og butikken Shine har selvfølgelig også blitt viet ett besøk, og der blir jeg møtt med "Hello madam Lindis". Ifølge Geir er det IKKE ett godt tegn, men jeg syntes det er hyggelig! Det ble ingen diamanter eller gull på meg, men det ble "dratt kort" for å si det sånn...

Alle gutta ble lykkelige eiere av hver sitt sølvsmykke med navnet sitt på arabisk, og ett par diamantringer ble det også- ikke på gutta da...! Regningene må jo holdes igang- ikke sant Lasse!?!


Lokalt brødbakeri i souqen

I går var det Valentinesday som sikkert mange av dere fikk med dere. Siri og jeg var i "beauty saloon" ett par timer i går eftermiddag, og der fikk vi spørsmålet om hvordan vi skulle feire dagen med våre kjære! "We are going to Laser Wars" svarer jeg... "What???" Det kunne virke som hun trodde hun hørte feil, og fortsatte med å fortelle hvor hun og kjæresten hadde bestilt bord... Vel, vi "feiret" dagen med laserkrig og storkoste oss hele gjengen!!


"Done it, did it..."


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar