tirsdag 8. januar 2013

Besøk....

Her er hverdagen igang i igjen etter en LAAANG ferie! 3 uker's ferie er lenge, og det var tøft å stå tidlig opp til første skoledag på søndag. Gutta ville selvfølgelig ikke på skolen, og for å være ærlig hadde jeg denne gangen foretrukket noen dager til med skolefri.

Mamma og pappa har vært her vel en uke, og jeg er fullstendig klar over at det har vært lite blogging. Jeg har nok ingen god grunn for det, men jeg kan fortelle at nå er jeg her igjen...

Vi har vært litt handikappet på "billfronten", fordi "traktoren" min er på verksted. Den ble levert på verksted før vi reiste til Sør-Afrika. Da jeg spurte om den ville bli ferdig da vi kom tilbake igjen den 29, fikk jeg til svar "29th of january Madam?". Jeg sa selvfølgelig at det var 29 desember, og da så de rart på meg... Vi kom som forventet hjem til en bil i minus, og i dag 8 januar er den fremdeles ikke ferdig reparert. "Meaby early next week Madam" fikk jeg telefon om i morges. Takket være Torkel har jeg hatt bil siden søndag kveld! Vi er velsignet med gode venner her nede også...

Gutta koser seg med besteforeldre i hus, og de gamle nyter sol og varme. Bassenget blir flittig brukt, og de syntes det er fantastisk å "rømme" fra vinteren på Hvaler noen uker. Den "kalde" perioden vi hadde noen uker i begynnelsen av desember er forbi, og vi har hatt deilig vær etter at vi kom tilbake fra ferie. Kanskje det var de ukene som var vinter her i år?!


Grand Heritage

På fredag var vi på brunch på hotell Grand Heritage. Der hadde vi "selskap" av Bayern Munchen spillere som var på hotellet i forbindelse med ett treningsopphold. Vi fikk oppleve litt "ståhei" fra ivrige supportere som ville ha autografer og se på intervju som ble gjort på nabobordet. Da ingen av oss viste om noen spillerne, holdt vi oss helt i ro... Hadde nok tatt seg annerledes ut hadde vi kjent til noen av gutta!


Souq Wagif


I går eftermiddag og kveld, trosset vi sandstormen og dro til Souq Wagif! Der var det blant annet underholdning i form av korps musikk, og det ble spilt med stor glede og iver.... Sier ikke mer!


Golden Souq i Souq Wagif

Den nye gullsouqen i Souq Wagif ble inspisert, og vi var alle enige om at det er ett vakkert bygg med flotte butikker. Dette er en "ny" gull souq, og det var knapt ett menneske å se i det store bygget. Trym ville så gjerne kjøpe seg en diamant, men det ble med prøving av en ring... Jeg selv prøvde ett par diamant øredobber. "What's the price?" spurte jeg høflig. "You are the first person walking in that door today, so I will give you a very good price". Jeg ble spent... "10 thousand, best offer!" Jeg takket igjen høflig nei, og tenkte i mitt stille sinn at det ikke ble noen nye diamanter på meg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar