fredag 24. mai 2013

Svømmegalla

For de av dere som har fulgt oss i Doha, kan dere kanskje huske hvordan det var med "Trym og vann" da vi kom..?!? For dere som ikke husker, kan jeg fortelle at han ikke kunne svømme og hadde så å si vannskrekk. Svømmelæreren hans på skolen var fortvilt fordi Trym gråt og ikke ville i vannet! Geir og jeg fikk i fjor høst beskjed om at gutten måtte bli trygg i det våte element!

Også gikk nå tiden..

Og nå på onsdag, svømte Trym på skolelaget i svømming og jeg var rørt til tårer på tribunen! Stafettlaget i 3.klasse fosset inn til seier, og Trym tok igjen to gutter på sin 25 m lange brystetappe. Denne historien er egentlig litt utrolig men sann...Ikke så rart at jeg var stolt mamma, og jeg tenkte at endelig er det Trym sin tur!

Han svømte blant annet også på staffettlaget i krål til fjerde klasse, og de kom i mål som nummer 3. Compass ble nummer to på svømmegallaen, og det ble sølvmedalje på hele gjengen. Med medaljen rundt halsen gikk han stolt ut av døra på vei til skolen i går morges!

Stille før stormen...

STOLT


Forrige uke var jeg på nøyaktig samme skole og så på 5. og 6. klasse hadde svømmegalla. Tage og de andre svømte godt, men å møte skolelag hvor elevene svømmer daglig byr på konkurranse! Stor konkurranse...Som jeg skrev fra svømmegallaen i fjor, så svømmer de fort til å være så små! Compass ble nummer 4, og det må sies at Tage ble skuffet...

Tage i bane 5, en lengde igjen...

Nummer 2 i krål, slått på målstreken!

3 kommentarer:

  1. jeg får tårer i øynene når jeg leser om guttene. Tenk at Norge som er et så rikt land ikke har råd til vann i bassengene ved de fleste skoler. Skammelig.
    Synes det er så koselig å lese om de små hverdagsgledene. Ha ei flott helg.
    Klem fra Nord

    SvarSlett
  2. vi er stolte av deg trym,en klemm fra bestefar

    SvarSlett
  3. Heia Trym og Tage!! Dette var virkelig hyggelig lesing. Husker godt de første svømmehistoriene ja!! Fantastisk!!! Hils så mye!! Tor Gustav

    SvarSlett